Projects

PDFPrintE-mail

  • Che Guevara “tu y Todos” - Milan, Fabbrica del Vapore: Editorial staff

cheguevaraytodos

  • Palazzo Delle Stelline - Hub Leonardo: Texts concept and editing

hubleonardo

  • Azerbaijan Pavilion: Author of cultural content

simmetrico

  • SIMMETRICO Network: Author of cultural content

simmetrico

  • ATS - Terra Sancta Association: Cultural communication for the Jerusalem TERRA SANCTA MUSEUM 2015

 ATS logo

  • Parco Agricolo Sud: Developement of the communication strategy plan

parco sud milano 

  • Comunicare Organizzando c/o Vittoriano, Roma: International exhibition curator

comunicareorganizzando 

  • Fondazione Fiera di Milano: Consultant for institutional communication and cultural communication projects using the historical archives

 fondaz fiera

  • Est Capital Sgr (Ho10)- Hotel Excelsior e Des Bains at Lido di Venezia: Evaluation of the “historical memory” with the aim of reinforcing corporate communication and to relaunch the territory of the Lido di Venezia

gh des bains 

  • Biennale di Venezia: Events and fund raising director for the year 2006-2007

Biennale di Venezia

  • A.T.M (Azienda Trasporti Milanesi): Planning and creation of cultural paths and the so-called “drops of culture” for the bus and tram lines of Milan

atm 

  • Confindustria Novara: Support for communication projects and territorial marketing schemes

confindustria 

  • Banca UBI: Development of corporate identity using their art collection; art advisory service and training

ubi 

  • Afghanistan: On-site consultant for the Italian Army engaged in cataloging the cultural and artistic heritage of Herat and western Afghanistan (publication “Heart, Art and Culture” ed. Roma 2006). Support of the Provincial Reconstruction Team (PRT) with projects designed to revitalize “historical memory”

min difesa 

  • Itituto Carlo Secoli (Fashion School since 1934): Brand repositioning using the school’s archives

 ist carlo secoli

  • Comune di Ferrara: Development and strengthening of the Ferrara Art brand for exhibitions held at the Palazzo dei Diamanti

comune ferrara 

  • BSI - Banca della Svizzera Italiana: Repositioning of works of art, editing of texts designed for both public communication and visitors, training of private bankers 

bsi 

  •  Laterza Editore - Festival dell'Economia (Trento): Communication and fundraising support

 ed laterza

  •  Festival dei Due Mondi, Spoleto: External relations and organisation

 festival2mondi

  •  Lottomatica, Roma (main sponsor for the reopening of the Fenice theatre in Venice): Temporary move of the Museo della Scala to Palazzo Busca, Milano; heightened visibility of the sponsor using cultural communication projects

 lottomatica

  • Confcommercio, Arezzo: Organisation and communication of the return to Italy of the painting “La Madonna dei Fusi” by Leonardo da Vinci

confcommercio

  •  Museo della Permanente, Società per le Belle Arti, Milano: Organisation of the exhibition “Le Cattedrali della Terra”

museo permanente 

  • Christie’s Italia (Milano): Assistente del Direttore per la valutazione dei dipinti e opere d’arte moderne
    e contemporanee

christies 

  •  Merrill Lynch, Milano (Preview per clienti private): Vassily Kandinsky - Fondazione Mazzotta, Palazzo Clerici
 merrill lynch
  •  Partner Polar Consulting (Polar Arcom): Operazioni in ambito internazionale di Art Advisory per aziende e privati
  •  Banca UBI: Consulente per clientela del Private banking per la gestione delle collezioni
ubi 
  • Museo Revoltella, Trieste: Marcello Dudovich - prima grande mostra antologica (organizzazione e comunicazione) 
museo revoltella 

affari-di-tempo

Affari Di Tempo

2013

Lupetti Editore

Comunicazione culturale per una nuova ricetta di felicità

wakwak catalogo

Anime Di Materia

La Libia di Ali WakWak

2013

Gangemi Editore 

Catalogo delle opere dello scultore Libico, a cura di Elena Croci

vicini terra lontana small

VICINI A UNA TERRA LONTANA

Sulle strade dell’Afghanistan con il contingente italiano

2012

Polistampa Edizioni

A cura del Generale D.A. Settimo Caputo e della Dottoressa Elena Croci

Cultural Tourism – Emotional Marketing

Cultural Tourism

Emotional Marketing

2009

Franco Angeli Editore

Il passaggio da un turismo orizzontale a uno verticale