Benefits

PDFPrintE-mail

  • Growth of territorial identity and rediscovery of historical roots
  • Territorial image
  • Continuity over time of traditional yet innovative initiatives (eg. Museum complexes that are re-establishing themselves in various Lombardy provinces)
  • Promotion of the “Territorial Product” via interdisciplinary communication strategies aimed at valuing, organising and incentivising territorial assets and characteristics (infrastructure, hospitality, open-mindedness, institutional stability)
  • Important instrument for increasing institutional visibility and newsworthyness, with various programmed events (press conferences, press releases…)

cattedraliterra

Le Cattedrali della Terra,

mostra sulla raffigurazione della montagna, da Ruskin a Turner

affari-di-tempo

Affari Di Tempo

2013

Lupetti Editore

Comunicazione culturale per una nuova ricetta di felicità

wakwak catalogo

Anime Di Materia

La Libia di Ali WakWak

2013

Gangemi Editore 

Catalogo delle opere dello scultore Libico, a cura di Elena Croci

vicini terra lontana small

VICINI A UNA TERRA LONTANA

Sulle strade dell’Afghanistan con il contingente italiano

2012

Polistampa Edizioni

A cura del Generale D.A. Settimo Caputo e della Dottoressa Elena Croci

Cultural Tourism – Emotional Marketing

Cultural Tourism

Emotional Marketing

2009

Franco Angeli Editore

Il passaggio da un turismo orizzontale a uno verticale