Cultural Communication and Internationalization

PDFPrintE-mail

homesmallCC reinforces the export of Italian products by combining the uniqueness of a product with its cultural and historical significance within the framework of a communications project. The key is ‘Made in Italy’: the idea that the very ‘Italianess’ of a product makes it more valuable thanks to its birth within the confines of a country eternally linked with an immaterial essence that elevates beauty to higher plane or sphere.

CC projects for internationalization are developed using a beautifully simple combination of words, images and messages aimed at instilling the excellence of Italian creativity, techniques and aesthetics.

affari-di-tempo

Affari Di Tempo

2013

Lupetti Editore

Comunicazione culturale per una nuova ricetta di felicità

wakwak catalogo

Anime Di Materia

La Libia di Ali WakWak

2013

Gangemi Editore 

Catalogo delle opere dello scultore Libico, a cura di Elena Croci

vicini terra lontana small

VICINI A UNA TERRA LONTANA

Sulle strade dell’Afghanistan con il contingente italiano

2012

Polistampa Edizioni

A cura del Generale D.A. Settimo Caputo e della Dottoressa Elena Croci

Cultural Tourism – Emotional Marketing

Cultural Tourism

Emotional Marketing

2009

Franco Angeli Editore

Il passaggio da un turismo orizzontale a uno verticale